شبگرد

روزهای زندگی یک شبگرد

شبگرد

روزهای زندگی یک شبگرد

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۰۲/۰۲/۲۸
    546
  • ۰۲/۰۱/۲۰
    544
  • ۰۱/۱۲/۲۱
    543
  • ۰۱/۰۶/۳۱
    542
  • ۰۱/۰۳/۲۴
    541
  • ۰۰/۱۱/۱۰
    538
  • ۰۰/۱۰/۱۲
    537
پیوندهای روزانه

کلیدر

يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۲۹ ق.ظ


از ده جلد، حالا جلد هفتم هستم. لامصب واقعا قوی است ولی چندان به لحاظ روانی درگیرش نشدم. یعنی شب ها خواب داستان را نمی بینم و در وقت های آزادام بدو بدو نمیروم سراغش. قهرمان شماره یک داستان یعنی گل محمد هم چندان به دلم نمی نشیند. شاید باید بگویم از نظرم قهرمان چندان نجیبی نیست...

باقی صحبتم بماند برای وقتی که دو و نیم جلد پیش رو را تمام کنم.

حالا دو سوال: شما چه می خوانید و اینکه بعد از کلیدر بروم سراغ  «نام من سرخ» یا  «صلحی که همه ی صلح ها را برباد داد» ؟ 


  • ۹۷/۰۲/۳۰
  • ۱۷۸ نمایش
  • شبگرد

نظرات (۳)

  • بانوی ایرانی
  • سلام
    (اگر تا کنون نخوانده اید) بروید سراغ آتش بدون دود.
    پاسخ:
    وای. آتش بدون دود که عالیه. خوندمش قبلا و ممنونم از معرفی
    اتفاقا قصد داشتم بعد از تموم شدن کلیدر، یه پست مقایسه ای بنویسم در مورد کلیدر و آتش بدون دود. در واقع هدفم از خوندن کلیدر این بود که ببینم آتش بدون دود بهتره یا کلیدر. تا الان که پرچم مرحوم نادرجان ابراهیمی عزیز بالاست :)
  • سید رمضان حسینی
  • سلام
    چقدر متفاوته فضای کتابایی که بینشون مرددید. با این که بی‌صبرانه منتظر فرصتم که برم سراغ اکو ولی وقتی این هنوان دوم رو دیدم و راجع بهش سرچ کردم به این نتیجه رسیدم که اگر انتخاب با من بود می‌رفتم سراغ همین دومی. و راستش چیز خاصی اخیرا نخوندم که در حد معرفی باشه.

    پ.ن. با توجه به این که اخیرا آتش بدون دود رو خوندم نظرتون در مقایسه‌ش با کلیدر برام جالب بود.
    پاسخ:
    سلام
    بله سعی می کنم فضای کتاب هایی که میخونم متفاوت باشه که ذهنم یک وجهی بار نیاد.
    الان از کامنت شما به یک نکته ی جالب برخوردم. وقتی رفته بودم باغ کتاب، کتاب نام من سرخ رو برداشتم و فکر میکردم نویسنده امبرتو اکو هست. چون هیچ کتابی هنوز ازش نخونده بودم. بعد که توی ماشین کتاب رو باز کردم که ببینم، دیدم نویسنده رو نوشته اورهان پاموک که بعد فهمیدم یه نویسنده معروف ترکیه ایه! الان با دیدن کامنت شما یه سرچ دیگه انجام دادم و دیدم اسم اون کتاب اکو نام گل سرخ بوده.
  • سید رمضان حسینی
  • آخ! راست می‌گید. این نشون می‌ده آدم روی کلمات و عبارات آشنا خیلی توجه نمی‌کنه احتمالا.
    با این اوصاف با اطمینان بیشتری دومی رو شروع می‌کردم.
    پاسخ:
    بله من هم ان شاء الله کتاب دوم رو شروع می کنم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی