شبگرد

روزهای زندگی یک شبگرد

شبگرد

روزهای زندگی یک شبگرد

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
  • ۰۲/۰۲/۲۸
    546
  • ۰۲/۰۱/۲۰
    544
  • ۰۱/۱۲/۲۱
    543
  • ۰۱/۰۶/۳۱
    542
  • ۰۱/۰۳/۲۴
    541
  • ۰۰/۱۱/۱۰
    538
  • ۰۰/۱۰/۱۲
    537
پیوندهای روزانه

472

سه شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۹ ق.ظ


اکثریت آدم ها ماسک دارن و این رو همه ی ما می دونیم. ولی خوندن چهره ی زیر ماسک هم همیشه کار سختی نیست.

برای فهمیدن میزان پایبندی به اعتقادات مذهبی در یک خانواده، باید مراسم عروسیشون رو دید.

برای فهمیدن سطح فرهنگی و جایگاه خدا در بینشون، باید مراسم عزاشون رو دید. (دور باشه از همه مون)

و برای شناخت کل شخصیت فرد، باید به همسری که انتخاب میکنه نگاه کرد!


  • ۹۷/۰۹/۰۶
  • ۳۸۹ نمایش
  • شبگرد

نظرات (۵)

  • درخت بلوط
  • عروس رو نگفتی. عروس هر خانواده برآیند اعتقادات اون خانواده اس‌. پیدا و پنهان!
    پاسخ:
    عروس رو شاید پسر خانواده انتخاب کنه که عقاید متفاوتی داره. توی هر خانواده کسانی هستن که فازشون فرق داره با بقیه
  • دکتر یونس
  • با فرضیه های اول و دوم موافقم ولی سومی نع! برای دخترا صدق نمیکنه. چون باید منتظرِ انتخاب شدن باشن و ممکنه در گزینه هاشون اصلا خیرالموجودینی نباشه که انتخابش کنن یا به هزار و یک دلیل در جامعه ی گل و بلبل و ادیب پرور و و بافرهنگ و فرهیخته مون!!! مجبور به ازدواج با کیس هایی پایینتر از سلیقه و دلخواستشون باشن! مجبور..
    ولی یه آقا بله تقریبا انتخاب همسرش همون چیزیه که شخصیتش هست.. خیلی وقتا مردا نیمه ی دیگه شخصیتشون رو که شاید در محیط کار یا نمایش بیرونی از خودشون مخفی کرده باشن در انتخاب همسرشون نشون میدن! حتی بلندپروازی، طمع، غرور، کمال طلبی و عقده های دوران کودکیشون.. 
    پاسخ:
    بله موافقم. دخترها چون باید منتظر بمونن انتخاب بشن، تا حدی دستشون بسته ست.
    ولی من کاملا موافقم با ازدواج نکردن، وقتی مورد مناسبی نیست. شرایط آدم ها متفاوته ولی همین تن ندادن به هر ازدواجی یه جور شخصیت دختر رو نشون میده. در جامعه ای که هر کس به دختر مجرد میرسه میپرسه شوهر نکردی، یا وقتی کسی ازدواج میکنه حس میکنه شاخ غول شکونده، در این شرایط اگر کسی به خاطر نبودن فرد دلخواهش ازدواج نکنه، استقلال شخصیتش رو نشون میده
  • دکتر یونس
  • خب شما فرهیخته ای، بقیه همچین تصور و قضاوتی ندارند!
    پاسخ:
    بقیه برن بمیرن! ببخشید البته دکتر جان...(این صحبتم درباره خانواده درجه یک نیست)
    همین بقیه که به ازدواج نکردن بقیه گیر میدن، به من تیکه میپروندن که چرا توی بیست سالگی ازدواج کردی. وقتی بچه نداشتم میگفتن وااای چرا بچه نداره. وقتی بچه دار شدم گفتن چرا خودتو درگیر کردی؟ چرا بچه ت رو اینطوری بزرگ میکنی؟ چرا و چرا و چرا؟ بچه دوم نیاریااا.
    هیچ رقمه نمیشه دهنشون رو بست و هیچ ربطی به سن و سال و تحصیلاتشون نداره. من یه شمشیر سامورایی گذاشتم روی دوشم و راه میرم و نفس کش میطلبم که باز یکی فضولی کنه و حرف بزنه.
    واقعا اگر به حرفشون بها بدیم دنیا و آخرتمون به فناست
    بعدش هم، یه دختر اگر بره با کسی ازدواج کنه که دلش باهاش نیست و به لحاظ فکری دو فاز متفاوتن و نمیتونن دو کلمه باهم حرف بزنن، این ها قراره جواب پس بدن؟ اتفاقا همین ها با اشتیاق منتظرن که حوادث مربوط به دعواها و طلاق این بدبخت ها رو تحلیل کنن!
  • دکتر یونس
  • صد درصد باهاتون موافقم. دقیقا همینطوره.. و اتفاقا اون وقت هم که زندگی اون دختر فلک زده و بیچاره به جدایی ختم میشه باز شروع میکنن به نسخه پیچیدن و سوال جواب کردن.. یعنی من به این نتیجه رسیدم حتی وقتی بمیری هم پشت سرت حرف میزنن، پس نباید خودت رو درگیر حرفای بی سر و تهشون بکنی! منتها این فکر منه و دارم تاوانش رو هم میدم.. ولی خوشحالم که نسل جدید اینقدر خودش رو درگیر این جور مسائل نکرده به جاش یه حواشی دیگه داره که بهش گیر بده! کلن ملت در حاشیه ای هستیم منتها در هر زمانی ، حاشیه مون متفاوته:)  
    پاسخ:
    مردم بالاخره خسته میشن و بیشترشون آدم رو اونطور که هست می پذیرن...
    نسل جدید به چه حواشی گیر میده؟
  • دکتر یونس
  • نگاه نسل جدید از دیگران به خودش شیفت کرده. یعنی اگر نسل قبل مرتب سرش تو زندگی بقیه بود و بقیه رو سوال پیچ میکرد که چرا چرا چرا .. این بنده های خدا بچه های الان علافِ خودشون هستن. اول هم ظاهر خودشون.. علایق خودشون رو میگذارن در اولویت. میخوان از نظر ظاهری پرفکت باشن! من عمرا برام مهم نیست چه نوع گوشی دستمه.. گوشی دکمه ای قدیمی داشتم که هشت سال دستم بود و باهاش کارم راه میافتاد ولی الان کمتر از اپل دست نمیگیرن و حتی مارک گوشی تلفن طرف براش مهمه!  حالا میبینی به جای کلاس خیاطی و شیرینی پزی و هنر خونه داری و گعده های سبزی پاک کردن و مربا درست کردن و ترشی گذاشتن دسته جمعیِ نسل قبل ( که همون جا ها هم محفلی بود برای فوضولی کردن بیشتر و حرف زدن و حرف زدن و حرف زدن! ولی حداقل یه فایده و آموزش هم داشت) ، حالا آرایشگاه و باشگاه میشه دلمشغولی جوونای الان.. و نمایشش تو اینستا و فلان و فالان جا.. تفاخر و جلوه گری حالا از خود آدما شروع میشه.. قبلا با اصل و نسب و دختر کی هستی و شوهرت کیه و پسرت کجاست و چکاره است تعریف میشد.. یعنی نگاهِ آدما از به دیگران به سمت خودشون چرخیده! 
    نمیدونم تونستم درست توضیح بدم یا نع!
    پاسخ:
    بعد از خوندن کامنت شما، به کسانی که در رنج سنی دوازده تا بیست و دو سال اطرافم هستن فکر کردم. خیلی هاشون همینطور هستن که توصیف کردین...
    بله... موافقم

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی